Mitsubishi ASX 1.6
Πληρότητα
4WD 1.8 D
17/06/2011
Το ASX μπορείς να το περιγράψεις με πολλούς τρόπους και να διαλέξεις πολλές λέξεις, αλλά αυτό που σου μένει τελικά μετά την οδήγησή του για μερικές μέρες είναι μια λέξη, η πληρότητα
Τα κάθε λογής αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου συγκεντρώνουν ακόμα ψήφους προτίμησης από αρκετούς υποψήφιους αγοραστές όλων σχεδόν των ηλικιών. Η δυναμική τους μάλιστα στις νεαρότερες ηλικίες δείχνει ότι δεν είναι μια μόδα που ήρθε για να εντυπωσιάσει και να εξαφανιστεί, ενώ οι μελέτες και η προσοχή των κατασκευαστών από την στιγμή που εμφανίστηκε το πρώτο RAV4 κι εντεύθεν είναι πολύ μεγάλη. Τα μοντέλα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά το αποδεικνύουν, τόσο με τις εμπορικές τους επιτυχίες όσο και με την αδιαμφισβήτητη αυτοκινητική τους αξία.
Η εμπλοκή της Mitsubishi στην κατηγορία ήταν φυσικά αναμενόμενη. Γνωστή για τα εκτός δρόμου υψηλών προδιαγραφών μοντέλα της, κάποια στιγμή νομοτελειακά θα συμμετείχε στη μικρότερη κατηγορία, που τελευταία κινεί τα εμπορικά νήματα. Και φαίνεται ότι έκανε το «κόλπο γκρόσο». Το ASX ξεκίνησε λαμπρά την καριέρα του, αρχικά με την πετρελαιοκίνητη έκδοσή του που εντυπωσίασε δικαίως από τα πρώτα του βήματα και συνεχίζει την καταξίωση και την παρουσίαση ενός ολοκληρωμένου προφίλ με την βενζινοκίνητη έκδοση των 1,6 λίτρων.
Μπορεί εμφανισιακά να μην είναι τόσο ρηξικέλευθο όσο ήταν το Qashqai όταν εμφανίστηκε στην αγορά, αλλά το σχήμα του είναι νεανικό και αρμονικό, ολοκληρωμένο. Προτάσσει μια μεγάλη αίσθηση στιβαρότητας την οποία ενισχύει αποφασιστικά η μεγάλη του μάσκα και σε κερδίζει με το πέρας των ημερών, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής, αλλά και από τις ερωτήσεις πολλών ενδιαφερομένων. Καταφέρνει να αφήνει στον παρατηρητή την αίσθηση ενός εκτός δρόμου αυτοκινήτου, επιτρέποντας με τα φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω κυρίως, αλλά και με το τελείωμα πίσω, στην επιβατική δυναμική να διαχέεται στο βλέμμα των περαστικών.
Ωστόσο η εξωτερική εμφάνιση είναι πάντοτε ένα υποκειμενικό θέμα, οπότε ας εξετάσουμε καλύτερα το τί συμβαίνει στο εσωτερικό του ASX. Ανοίγοντας την πόρτα σε περιμένει ένα νεανικό σχέδιο, που προσφέρει μεγάλη ποιότητα παραμονής. Η γνωστή ποιότητα της Mitsubishi δεν μπορεί παρά να ανεβάσει τον πήχυ των θετικών σχολίων, ενώ και τα υλικά δείχνουν καλά και κυρίως προσεγμένα. Η εργονομία σε κερδίζει αμέσως, ενώ η ευρύχωρη σχεδίαση είναι απολύτως σύγχρονη και ελκυστική για τον οδηγό. Άφθονοι χώροι για μικροπράγματα, λειτουργικό τιμόνι και πολύ καλή θέση για τον επιλογέα, όλα μαζί συνθέτουν ένα κορυφαίο για την κατηγορία «χώρο εργασίας». Πολύ καλή εικόνα αφήνει και η έγχρωμη οθόνη με τις ενδείξεις ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο, και φυσικά η πανοραμική οροφή, η οποία φωτίζεται όμορφα περιμετρικά δημιουργώντας ατμόσφαιρα, ενώ τα φωτιστικά με ξένον στις πιο πλούσιες εκδόσεις βελτιώνουν εντυπωσιακά το οπτικό πεδίο του οδηγού κατά τη διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης. Οι χώροι για επιβάτες είναι άνετοι για τέσσερις ενήλικες, ενώ και ο χώρος αποσκευών των 416 λίτρων και του ξεχωριστού υποδαπέδιου χώρου θα βολέψει τις αποσκευές τους.
Καλαίσθητο, λειτουργικό και ποιοτικό εσωτερικό, που εκτός από την πολύ καλή αίσθηση παραμονής προσφέρει και καλούς χώρους για τέσσερις ενήλικες, αλλά και άφθονους χώρους για μικροπράγματα
Όσον αφορά την τιμή αγοράς, ξεκινάει από 20.790 ευρώ (χωρίς απόσυρση) και περιλαμβάνει ήδη ένα εξαιρετικό πακέτο εξοπλισμού που είναι πλήρες λειτουργικά και παρέχει και αρκετά αισθητικά στοιχεία. Έτσι, η βασική έκδοση του αυτοκινήτου προσφέρεται με στάνταρ ESP, ABS, 9 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές βοήθειες, ηχοσύστημα, κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και προβολείς ομίχλης. Το ASX δηλαδή έχει μια πολύ καλή σχέση αξίας/τιμής, και προσφέρει από τη βασική του έκδοση όλα εκείνα που εξασφαλίζουν υψηλό επίπεδο στην ενεργητική ασφάλεια.
Άλλο ένα σημείο που σίγουρα θα ευχαριστήσει τον οδηγό και τους επιβάτες είναι ο κινητήρας. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας που κινεί το ASX στην περίπτωσή μας είναι χωρητικότητας 1,6 λίτρων και έχει ισχύ 117 ίππους στις 6000 στροφές, με ροπή 15,7 kgm στις 4000 στροφές. Είναι ένας κινητήρας που θα σε κερδίσει με την γραμμική του απόδοση, την ευστροφία και τη δύναμή του. Όχι πως σε ξαφνιάζει με την απόδοσή του, αλλά η επάρκειά του, σε συνδυασμό με την ευστροφία και το ζωηρό του πνεύμα, αφήνει ένα σαφέστατο θετικό πρόσημο. Έτσι, στα ταξίδια έχει μια εξαιρετική συμπεριφορά για ατμοσφαιρικό κινητήρα, την ίδια στιγμή που κρατάει ένα πολύ καλό επίπεδο ησυχίας στο εσωτερικό του ASX και επιτυγχάνει και πολύ καλά επίπεδα κατανάλωσης.
Το ASX συνεχίζει να ανεβάζει τον πήχυ με τις οδικές του ικανότητες και συμπεριφορές. Η ευελιξία και η γραμμικότητα του κινητήρα χαρίζουν άνετη οδήγηση στην πόλη, η ομοιογένεια και ηχομόνωση εξασφαλίζει ήσυχα ταξίδια, ενώ πολύ καλή είναι και η ποιότητα κύλισης. Το πλαίσιο βασίζεται στο Outlander, οπότε μόνο καλή συμπεριφορά περιμένεις. Και πράγματι, το ASX είναι ένα πολύ ευκολοδήγητο και φιλικό αυτοκίνητο, με πολύ άμεσο τιμόνι (αν και κάπως ελαφρύ) και πολύ καλή αίσθηση από το πεντάρι μηχανικό κιβώτιο (που πάντως θα μπορούσε να είναι εξάρι). Η ποιότητα κύλισης είναι ένα ακόμη ατού του, δίνοντας μάλιστα τη δυνατότητα στο ιαπωνικό "SUV" να είναι όχι απλά ανταγωνιστικό, αλλά να υπερτερεί έναντι αρκετών κλασικών σεντάν στην συνολική αίσθηση παραμονής και μεταφοράς. Το ASX ταξιδεύει ευχάριστα, άνετα και γρήγορα σε κάθε είδους δρόμο. Σε πιο απαιτητικούς ρυθμούς το ASX αποδεικνύεται φιλικό και άμεσο στην πίεση, με το άμεσο τιμόνι να βοηθάει πολύ στον εύκολο χειρισμό του. Το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται ενεργά στο κάλεσμά σου, έχει εξαιρετική πρόσφυση και μόνο αν το παρακάνεις οι λογικές και αναμενόμενες για το χαρακτήρα του κλίσεις θα σε αποτρέψουν από το να συνεχίσεις στον ίδιο ρυθμό. Φυσικά σε οτιδήποτε χαμηλότερης έντασης το ASX σφυρίζει αδιάφορα.
ΥΠΕΡ
- Ποιότητα
- Αίσθηση χειριστηρίων
- Πρόσφυση
- Ελαστικότητα-ευστροφία κινητήρα
- Ηχομόνωση
- Εξοπλισμός βασικής έκδοσης
- Πρακτικότητα
- Κατανάλωση
KATA
- Ένα πιο κοντό εξάρι κιβώτιο θα εκμεταλλευόταν ακόμη καλύτερα τον κινητήρα
Στο δρόμο έχει άμεση απόκριση από τα χειριστήρια, πολύ καλή πρόσφυση, αυξημένη φιλικότητα, ενώ ο ζωντανός και ευδιάθετος κινητήρας ολοκληρώνει ένα εξαιρετικό πακέτο για την ελληνική επικράτεια
Συνολικά, λοιπόν, η Mitsubishi έχει αυτή τη στιγμή στη γκάμα της ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου της ελληνικής αγοράς. Ο συνδυασμός της ικανότητας, της ποιότητας και της αυτοκινητικής του αξίας το καθιστούν ένα εξαιρετικά ελκυστικό αυτοκίνητο. Και για να επανέλθουμε στον τίτλο, είναι ένα αυτοκίνητο που σε κερδίζει με την πληρότητά του.
Γιάννης Χαρίτος
φωτογραφίες: auto-internet
Πληρότητα
4WD 1.8 D
17/06/2011
Το ASX μπορείς να το περιγράψεις με πολλούς τρόπους και να διαλέξεις πολλές λέξεις, αλλά αυτό που σου μένει τελικά μετά την οδήγησή του για μερικές μέρες είναι μια λέξη, η πληρότητα
Τα κάθε λογής αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου συγκεντρώνουν ακόμα ψήφους προτίμησης από αρκετούς υποψήφιους αγοραστές όλων σχεδόν των ηλικιών. Η δυναμική τους μάλιστα στις νεαρότερες ηλικίες δείχνει ότι δεν είναι μια μόδα που ήρθε για να εντυπωσιάσει και να εξαφανιστεί, ενώ οι μελέτες και η προσοχή των κατασκευαστών από την στιγμή που εμφανίστηκε το πρώτο RAV4 κι εντεύθεν είναι πολύ μεγάλη. Τα μοντέλα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά το αποδεικνύουν, τόσο με τις εμπορικές τους επιτυχίες όσο και με την αδιαμφισβήτητη αυτοκινητική τους αξία.
Η εμπλοκή της Mitsubishi στην κατηγορία ήταν φυσικά αναμενόμενη. Γνωστή για τα εκτός δρόμου υψηλών προδιαγραφών μοντέλα της, κάποια στιγμή νομοτελειακά θα συμμετείχε στη μικρότερη κατηγορία, που τελευταία κινεί τα εμπορικά νήματα. Και φαίνεται ότι έκανε το «κόλπο γκρόσο». Το ASX ξεκίνησε λαμπρά την καριέρα του, αρχικά με την πετρελαιοκίνητη έκδοσή του που εντυπωσίασε δικαίως από τα πρώτα του βήματα και συνεχίζει την καταξίωση και την παρουσίαση ενός ολοκληρωμένου προφίλ με την βενζινοκίνητη έκδοση των 1,6 λίτρων.
Μπορεί εμφανισιακά να μην είναι τόσο ρηξικέλευθο όσο ήταν το Qashqai όταν εμφανίστηκε στην αγορά, αλλά το σχήμα του είναι νεανικό και αρμονικό, ολοκληρωμένο. Προτάσσει μια μεγάλη αίσθηση στιβαρότητας την οποία ενισχύει αποφασιστικά η μεγάλη του μάσκα και σε κερδίζει με το πέρας των ημερών, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής, αλλά και από τις ερωτήσεις πολλών ενδιαφερομένων. Καταφέρνει να αφήνει στον παρατηρητή την αίσθηση ενός εκτός δρόμου αυτοκινήτου, επιτρέποντας με τα φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω κυρίως, αλλά και με το τελείωμα πίσω, στην επιβατική δυναμική να διαχέεται στο βλέμμα των περαστικών.
Ωστόσο η εξωτερική εμφάνιση είναι πάντοτε ένα υποκειμενικό θέμα, οπότε ας εξετάσουμε καλύτερα το τί συμβαίνει στο εσωτερικό του ASX. Ανοίγοντας την πόρτα σε περιμένει ένα νεανικό σχέδιο, που προσφέρει μεγάλη ποιότητα παραμονής. Η γνωστή ποιότητα της Mitsubishi δεν μπορεί παρά να ανεβάσει τον πήχυ των θετικών σχολίων, ενώ και τα υλικά δείχνουν καλά και κυρίως προσεγμένα. Η εργονομία σε κερδίζει αμέσως, ενώ η ευρύχωρη σχεδίαση είναι απολύτως σύγχρονη και ελκυστική για τον οδηγό. Άφθονοι χώροι για μικροπράγματα, λειτουργικό τιμόνι και πολύ καλή θέση για τον επιλογέα, όλα μαζί συνθέτουν ένα κορυφαίο για την κατηγορία «χώρο εργασίας». Πολύ καλή εικόνα αφήνει και η έγχρωμη οθόνη με τις ενδείξεις ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο, και φυσικά η πανοραμική οροφή, η οποία φωτίζεται όμορφα περιμετρικά δημιουργώντας ατμόσφαιρα, ενώ τα φωτιστικά με ξένον στις πιο πλούσιες εκδόσεις βελτιώνουν εντυπωσιακά το οπτικό πεδίο του οδηγού κατά τη διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης. Οι χώροι για επιβάτες είναι άνετοι για τέσσερις ενήλικες, ενώ και ο χώρος αποσκευών των 416 λίτρων και του ξεχωριστού υποδαπέδιου χώρου θα βολέψει τις αποσκευές τους.
Καλαίσθητο, λειτουργικό και ποιοτικό εσωτερικό, που εκτός από την πολύ καλή αίσθηση παραμονής προσφέρει και καλούς χώρους για τέσσερις ενήλικες, αλλά και άφθονους χώρους για μικροπράγματα
Όσον αφορά την τιμή αγοράς, ξεκινάει από 20.790 ευρώ (χωρίς απόσυρση) και περιλαμβάνει ήδη ένα εξαιρετικό πακέτο εξοπλισμού που είναι πλήρες λειτουργικά και παρέχει και αρκετά αισθητικά στοιχεία. Έτσι, η βασική έκδοση του αυτοκινήτου προσφέρεται με στάνταρ ESP, ABS, 9 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές βοήθειες, ηχοσύστημα, κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και προβολείς ομίχλης. Το ASX δηλαδή έχει μια πολύ καλή σχέση αξίας/τιμής, και προσφέρει από τη βασική του έκδοση όλα εκείνα που εξασφαλίζουν υψηλό επίπεδο στην ενεργητική ασφάλεια.
Άλλο ένα σημείο που σίγουρα θα ευχαριστήσει τον οδηγό και τους επιβάτες είναι ο κινητήρας. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας που κινεί το ASX στην περίπτωσή μας είναι χωρητικότητας 1,6 λίτρων και έχει ισχύ 117 ίππους στις 6000 στροφές, με ροπή 15,7 kgm στις 4000 στροφές. Είναι ένας κινητήρας που θα σε κερδίσει με την γραμμική του απόδοση, την ευστροφία και τη δύναμή του. Όχι πως σε ξαφνιάζει με την απόδοσή του, αλλά η επάρκειά του, σε συνδυασμό με την ευστροφία και το ζωηρό του πνεύμα, αφήνει ένα σαφέστατο θετικό πρόσημο. Έτσι, στα ταξίδια έχει μια εξαιρετική συμπεριφορά για ατμοσφαιρικό κινητήρα, την ίδια στιγμή που κρατάει ένα πολύ καλό επίπεδο ησυχίας στο εσωτερικό του ASX και επιτυγχάνει και πολύ καλά επίπεδα κατανάλωσης.
Το ASX συνεχίζει να ανεβάζει τον πήχυ με τις οδικές του ικανότητες και συμπεριφορές. Η ευελιξία και η γραμμικότητα του κινητήρα χαρίζουν άνετη οδήγηση στην πόλη, η ομοιογένεια και ηχομόνωση εξασφαλίζει ήσυχα ταξίδια, ενώ πολύ καλή είναι και η ποιότητα κύλισης. Το πλαίσιο βασίζεται στο Outlander, οπότε μόνο καλή συμπεριφορά περιμένεις. Και πράγματι, το ASX είναι ένα πολύ ευκολοδήγητο και φιλικό αυτοκίνητο, με πολύ άμεσο τιμόνι (αν και κάπως ελαφρύ) και πολύ καλή αίσθηση από το πεντάρι μηχανικό κιβώτιο (που πάντως θα μπορούσε να είναι εξάρι). Η ποιότητα κύλισης είναι ένα ακόμη ατού του, δίνοντας μάλιστα τη δυνατότητα στο ιαπωνικό "SUV" να είναι όχι απλά ανταγωνιστικό, αλλά να υπερτερεί έναντι αρκετών κλασικών σεντάν στην συνολική αίσθηση παραμονής και μεταφοράς. Το ASX ταξιδεύει ευχάριστα, άνετα και γρήγορα σε κάθε είδους δρόμο. Σε πιο απαιτητικούς ρυθμούς το ASX αποδεικνύεται φιλικό και άμεσο στην πίεση, με το άμεσο τιμόνι να βοηθάει πολύ στον εύκολο χειρισμό του. Το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται ενεργά στο κάλεσμά σου, έχει εξαιρετική πρόσφυση και μόνο αν το παρακάνεις οι λογικές και αναμενόμενες για το χαρακτήρα του κλίσεις θα σε αποτρέψουν από το να συνεχίσεις στον ίδιο ρυθμό. Φυσικά σε οτιδήποτε χαμηλότερης έντασης το ASX σφυρίζει αδιάφορα.
ΥΠΕΡ
- Ποιότητα
- Αίσθηση χειριστηρίων
- Πρόσφυση
- Ελαστικότητα-ευστροφία κινητήρα
- Ηχομόνωση
- Εξοπλισμός βασικής έκδοσης
- Πρακτικότητα
- Κατανάλωση
KATA
- Ένα πιο κοντό εξάρι κιβώτιο θα εκμεταλλευόταν ακόμη καλύτερα τον κινητήρα
Στο δρόμο έχει άμεση απόκριση από τα χειριστήρια, πολύ καλή πρόσφυση, αυξημένη φιλικότητα, ενώ ο ζωντανός και ευδιάθετος κινητήρας ολοκληρώνει ένα εξαιρετικό πακέτο για την ελληνική επικράτεια
Συνολικά, λοιπόν, η Mitsubishi έχει αυτή τη στιγμή στη γκάμα της ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου της ελληνικής αγοράς. Ο συνδυασμός της ικανότητας, της ποιότητας και της αυτοκινητικής του αξίας το καθιστούν ένα εξαιρετικά ελκυστικό αυτοκίνητο. Και για να επανέλθουμε στον τίτλο, είναι ένα αυτοκίνητο που σε κερδίζει με την πληρότητά του.
Γιάννης Χαρίτος
φωτογραφίες: auto-internet