Ο νέος πάιχτης στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των κόμπακτ crossover έρχεται από μια εταιρεία με παράδοση στα… 4x4, τη Mitsubishi. Το ASX διατίθεται τόσο με την αυτόματη τετρακίνηση του μεγαλύτερου Outlander, όσο και ως αποκλειστικά προσθιοκίνητο.
Σχεδίαση-Χώροι
Η εμφάνιση εντυπωσιάζει. Εμπρός κυριαρχεί η δυναμική μεγάλη μάσκα της Mitsubishi, ενώ πίσω το ASX μοιάζει… θυμωμένο με τα ‘‘σχιστομάτικα’’ φώτα του. Το σύνολο είναι μοντέρνο και ξεχωριστό χωρίς να προκαλεί, κάτι που το καθιστά ευρέως αποδεκτό.
Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται περισσότερο για την ποιότητα κατασκευής και την ευρυχωρία του, παρά για το καινοτόμο του ντιζάιν. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με εξαίρεση το τιμόνι που ρυθμίζεται μεν σε απόσταση και ύψος, όχι όμως ιδιαίτερα ψηλά. Η προσεγμένη ηχομόνωση, η καλή ορατότητα και η σωστή εργονομία συμβάλλουν στην ευκολία οδήγησης που χαρακτηρίζει το ASX.
Για την πρακτικότητα φροντίζουν η πληθώρα θηκών, το μεγάλο υποβραχιόνιο και το ντουλαπάκι συνοδηγού που κλιματίζεται. Οι χώροι πίσω για τους επιβάτες είναι μεγάλοι, όπως και το πορτμπαγκάζ των 442 lt (μαζί με τα 26 lt της θήκης κάτω από το δάπεδο), το οποίο έχει μεγάλο άνοιγμα και πρακτικές θήκες. Για τους fun των εκτός δρόμου εξορμήσεων, η ρεζέρβα διατίθεται προαιρετικά.
Τεχνολογία
Είναι από τις περιπτώσεις που η καινοτομία συνδυάζεται με δοκιμασμένες λύσεις και έχει αξιοσημείωτα αποτελέσματα, τόσο σε νούμερα όσο και σε αίσθηση. Ο ολοκαίνουργιος turbodiesel της Mitsubishi είναι ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας στον κόσμο με σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής MIVEC. Επιπλέον, διαθέτει ιδιαίτερα χαμηλή συμπίεση για diesel (14,9:1), υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, φίλτρο μικροσωματιδίων DPF και το πακέτο τεχνολογιών ClearTec που περιλαμβάνει στοιχεία όπως σύστημα “Automatic Stop & Go” , ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού, σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας Πέδησης (Generation Control System) και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετική απόδοση και χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.
Η τετρακίνηση AWC (All Wheel Control) προέρχεται από το Outlander. Λειτουργεί αποτελεσματικά και ρυθμίζεται εύκολα μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη με τρεις θέσεις: 2WD για αποκλειστικά κίνηση με τους εμπρός τροχούς, AUTO όπου όταν οι εμπρός τροχοί σπινάρουν ποσοστό της ροπής (από 2% έως 50%) μεταφέρεται στους πίσω και LOCK όπου η κατανομή της ροπής εμπρός-πίσω κλειδώνει στο 40%-60%.
Στο δρόμο
Το πετρελαιοκίνητο ASX 1.8 DiD διατίθεται τόσο σε τετρακίνητη όσο και σε προσθιοκίνητη έκδοση, σε αντίθεση με το βενζινοκίνητο 1.600 που είναι αποκλειστικά δικίνητο. Το κόμπακτ Crossover της Mitsubishi πατάει πολύ καλά στο δρόμο. Το πλαίσιο είναι στιβαρό, τα φρένα δυνατά και το τιμόνι έχει σωστό βάρος, ενώ το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας ASC που περιλαμβάνει και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist) είναι στάνταρ. Καλό σε αίσθηση και λειτουργία είναι και το 6άρι κιβώτιο.
Το καλό κράτημα συνδυάζεται με υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης, ακόμη και εκτός δρόμου όπου η ανάρτηση απορροφά σχεδόν τα πάντα. Γενικά, στο βατό χώμα το ASX 2WD τα καταφέρνει περίφημα, ενώ σε δύσκολα περάσματα τα ασφάλτινα ελαστικά και η μικρή απόσταση από το έδαφος της έκδοσης diesel (170 mm, έναντι 195 mm της βενζινοκίνητης) θέτουν τα όρια.
Αυτοί είναι και οι λόγοι που η έκδοση 4WD προσφέρεται περισσότερο για οδήγηση σε δύσκολες καιρικές συνθήκες παρά για υπερπήδηση off road εμποδίων. Όπως και να έχει, συγκριτικά με τον ανταγωνισμό το ASX είναι αυτό που θα φτάσει μακρύτερα σε μια εκτός δρόμου διαδρομή.
Ο 1.800άρης πετρελαιοκινητήρας DiD με την ‘‘ψαγμένη’’ τεχνολογία είναι πολύ ήσυχος και προσφέρει απλόχερα ισχύ (150 PS) και ροπή (300 Nm) εξασφαλίζοντας πολύ καλές επιδόσεις. Ο 1.6 βενζινοκινητήρας αποδίδει 117 ίππους, ικανούς για ικανοποιητικές επιδόσεις αλλά και χαμηλή κατανάλωση. Και οι δύο κινητήρες αποδεικνύονται ιδιαίτερα green, τόσο σε μέση κατανάλωση (5,5-5,9 lt/100 km) όσο και σε εκπομπές CO2 (135-150 g/km).
Συμπέρασμα
Εξαιρετικό πακέτο κινητήρα-πλαισίου, ευρύχωρη και καλοφτιαγμένη καμπίνα, σύγχρονη σχεδίαση και ελκυστική τιμή συνθέτουν ένα δυνατό παίκτη στα κόμπακτ Crossover/SUV. Εκτός δρόμου τα ελαστικά και η απόσταση από το έδαφος είναι αυτά που θέτουν τα όρια, τόσο στην προσθιοκίνητη όσο και στην τετρακίνητη έκδοση. Εξαιρετικός ο 1.8 diesel.
Σχεδίαση-Χώροι
Η εμφάνιση εντυπωσιάζει. Εμπρός κυριαρχεί η δυναμική μεγάλη μάσκα της Mitsubishi, ενώ πίσω το ASX μοιάζει… θυμωμένο με τα ‘‘σχιστομάτικα’’ φώτα του. Το σύνολο είναι μοντέρνο και ξεχωριστό χωρίς να προκαλεί, κάτι που το καθιστά ευρέως αποδεκτό.
Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται περισσότερο για την ποιότητα κατασκευής και την ευρυχωρία του, παρά για το καινοτόμο του ντιζάιν. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με εξαίρεση το τιμόνι που ρυθμίζεται μεν σε απόσταση και ύψος, όχι όμως ιδιαίτερα ψηλά. Η προσεγμένη ηχομόνωση, η καλή ορατότητα και η σωστή εργονομία συμβάλλουν στην ευκολία οδήγησης που χαρακτηρίζει το ASX.
Για την πρακτικότητα φροντίζουν η πληθώρα θηκών, το μεγάλο υποβραχιόνιο και το ντουλαπάκι συνοδηγού που κλιματίζεται. Οι χώροι πίσω για τους επιβάτες είναι μεγάλοι, όπως και το πορτμπαγκάζ των 442 lt (μαζί με τα 26 lt της θήκης κάτω από το δάπεδο), το οποίο έχει μεγάλο άνοιγμα και πρακτικές θήκες. Για τους fun των εκτός δρόμου εξορμήσεων, η ρεζέρβα διατίθεται προαιρετικά.
Τεχνολογία
Είναι από τις περιπτώσεις που η καινοτομία συνδυάζεται με δοκιμασμένες λύσεις και έχει αξιοσημείωτα αποτελέσματα, τόσο σε νούμερα όσο και σε αίσθηση. Ο ολοκαίνουργιος turbodiesel της Mitsubishi είναι ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας στον κόσμο με σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής MIVEC. Επιπλέον, διαθέτει ιδιαίτερα χαμηλή συμπίεση για diesel (14,9:1), υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, φίλτρο μικροσωματιδίων DPF και το πακέτο τεχνολογιών ClearTec που περιλαμβάνει στοιχεία όπως σύστημα “Automatic Stop & Go” , ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού, σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας Πέδησης (Generation Control System) και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετική απόδοση και χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.
Η τετρακίνηση AWC (All Wheel Control) προέρχεται από το Outlander. Λειτουργεί αποτελεσματικά και ρυθμίζεται εύκολα μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη με τρεις θέσεις: 2WD για αποκλειστικά κίνηση με τους εμπρός τροχούς, AUTO όπου όταν οι εμπρός τροχοί σπινάρουν ποσοστό της ροπής (από 2% έως 50%) μεταφέρεται στους πίσω και LOCK όπου η κατανομή της ροπής εμπρός-πίσω κλειδώνει στο 40%-60%.
Στο δρόμο
Το πετρελαιοκίνητο ASX 1.8 DiD διατίθεται τόσο σε τετρακίνητη όσο και σε προσθιοκίνητη έκδοση, σε αντίθεση με το βενζινοκίνητο 1.600 που είναι αποκλειστικά δικίνητο. Το κόμπακτ Crossover της Mitsubishi πατάει πολύ καλά στο δρόμο. Το πλαίσιο είναι στιβαρό, τα φρένα δυνατά και το τιμόνι έχει σωστό βάρος, ενώ το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας ASC που περιλαμβάνει και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist) είναι στάνταρ. Καλό σε αίσθηση και λειτουργία είναι και το 6άρι κιβώτιο.
Το καλό κράτημα συνδυάζεται με υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης, ακόμη και εκτός δρόμου όπου η ανάρτηση απορροφά σχεδόν τα πάντα. Γενικά, στο βατό χώμα το ASX 2WD τα καταφέρνει περίφημα, ενώ σε δύσκολα περάσματα τα ασφάλτινα ελαστικά και η μικρή απόσταση από το έδαφος της έκδοσης diesel (170 mm, έναντι 195 mm της βενζινοκίνητης) θέτουν τα όρια.
Αυτοί είναι και οι λόγοι που η έκδοση 4WD προσφέρεται περισσότερο για οδήγηση σε δύσκολες καιρικές συνθήκες παρά για υπερπήδηση off road εμποδίων. Όπως και να έχει, συγκριτικά με τον ανταγωνισμό το ASX είναι αυτό που θα φτάσει μακρύτερα σε μια εκτός δρόμου διαδρομή.
Ο 1.800άρης πετρελαιοκινητήρας DiD με την ‘‘ψαγμένη’’ τεχνολογία είναι πολύ ήσυχος και προσφέρει απλόχερα ισχύ (150 PS) και ροπή (300 Nm) εξασφαλίζοντας πολύ καλές επιδόσεις. Ο 1.6 βενζινοκινητήρας αποδίδει 117 ίππους, ικανούς για ικανοποιητικές επιδόσεις αλλά και χαμηλή κατανάλωση. Και οι δύο κινητήρες αποδεικνύονται ιδιαίτερα green, τόσο σε μέση κατανάλωση (5,5-5,9 lt/100 km) όσο και σε εκπομπές CO2 (135-150 g/km).
Συμπέρασμα
Εξαιρετικό πακέτο κινητήρα-πλαισίου, ευρύχωρη και καλοφτιαγμένη καμπίνα, σύγχρονη σχεδίαση και ελκυστική τιμή συνθέτουν ένα δυνατό παίκτη στα κόμπακτ Crossover/SUV. Εκτός δρόμου τα ελαστικά και η απόσταση από το έδαφος είναι αυτά που θέτουν τα όρια, τόσο στην προσθιοκίνητη όσο και στην τετρακίνητη έκδοση. Εξαιρετικός ο 1.8 diesel.