Μετά από σχεδόν 5 χρόνια και 55.000 χλμ, πρέπει επιτέλους να αλλάξω τα αρχικά λάστιχα του ASX 1.8D 4WD (μοντ.2011). Τα αρχικά λάστιχα είναι Yokohama Aspec 215/65/R16 - 98H. Παρά τα χρόνια και τα 55.000χλμ είναι σε ανεκτή κατάσταση, διότι λόγω οικονομικού και έλλειψης χρόνου δεν έκανα πολλά κυνήγια και εκδρομές. Επιπλέον, το αυτοκίνητο "διαμένει" σε κλειστό υπόγειο γκαράζ τις περισσότερες ώρες του 24ώρου.
Το σημερινό μοντέλο ASX φοράει λάστιχα 215/70/R16 και τέτοια πρόκειται να βάλω και στο δικό μου για τους εξής λόγους:
α. Θα ψηλώσει λίγο (περίπου 1 εκ.) και θα περνάει λίγο πιο άνετα τυχόν εμπόδια.
β. Θα δείχνει πιο ωραίο, πιο γεμάτοι οι θόλοι (αλλά θα δείχνουν πιο μικρές οι ζάντες...)
γ. Θα βελτιωθεί κάπως το κοντέρ, το οποίο τώρα δείχνει περίπου 6% παραπάνω ταχύτητα από την πραγματική.
Ανοίγω παρένθεση σχετικά με το κοντέρ: Το 70άρι λάστιχο έχει διάμετρο 70,7εκ ενώ το 65άρι είναι στα 68,6εκ. Αντίστοιχα, η περίμετρος (2*Π*R) για το 70άρι είναι 222,0εκ ενώ για το 65άρι είναι 215,4εκ. Η αύξηση της περιμέτρου από το 65άρι στο 70άρι προκύπτει της τάξης του 3%. Κατά το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί η πραγματική ταχύτητα, προσεγγίζοντας λίγο καλύτερα την ταχύτητα που δείχνει το κοντέρ. Δηλαδή, με το κοντέρ στα 100km/h, η πραγματική ταχύτητα θα αυξηθεί, από τα 94km/h στα 97km/h. Κλείνει η παρένθεση.
Προσανατολίζομαι στο Michelin Latitude Cross 215/70/R16 104H το οποίο είναι 65-35 (εντός-εκτός δρόμου). Το κόστος του Cross στη συγκεκριμένη διάσταση (215/70/R16) είναι περίπου 460Ε η τετράδα, τοποθετημένα και ζυγοσταθμισμένα. Το ίδιο μοντέλο σε 65άρι (Michelin Latitude Cross 215/65/R16 100H), κοστίζει περίπου 430Ε η τετράδα.
Στο παρακάτω link έχω ακόμα 5 πιθανά ελαστικά προς σύγκριση:
http://www.skroutz.gr/comparelists/578?compare=7298601%2C7298641%2C7895646%2C7518324%2C7485366%2C7482777
Η δεύτερη επιλογή για μένα είναι το Yokohama Geolandar A/T-S G012 215/70/R16 100S, το οποίο είναι και φθηνότερο από το Cross, γύρω στα 420Ε η τετράδα.
Σίγουρα αυτό είναι καλύτερο εκτός δρόμου και μάλλον αντέχει περισσότερο στις κακουχίες και το χρόνο. Όμως, ακόμα κι εμείς οι κυνηγοί, τουλάχιστον οι Αθηναίοι, τα περισσότερα χιλιόμετρα τα κάνουμε στην άσφαλτο και μόνο τα ελάχιστα τελευταία χιλιόμετρα γίνονται στο χώμα. Το Yoko έχει τρία μειονεκτήματα, με σημαντικότερο για μένα το πρώτο:
1. Σύμφωνα με τους δείκτες, είναι αρκετά πιο σπάταλο σε καύσιμο. Το cross έχει δείκτη "C" ενώ το Yoko είναι στο "F", μεγάλη διαφορά. Αυτό μπορεί να μεταφράζεται ακόμα και σε 1 λίτρο αυξημένη κατανάλωση ανά 100χλμ. Αν δεχτούμε χοντρικά ότι η επιβάρυνση είναι 1 ευρώ ανά 100χλμ, τότε, στα 15.000χλμ που κάνει ένας μέσος οδηγός το χρόνο, το κόστος είναι 150Ε. Στα 3 χρόνια φτάνουμε να έχουμε πληρώσει τα λάστιχα δυο φορές.
2. Πάλι σύμφωνα με τους δείκτες, το Yoko είναι πιο θορυβώδες στο δρόμο από το Cross. Το Cross είναι στα 71db ενώ το Yoko είναι στα 74db.
3. Ο δείκτης ταχύτητας του Yoko είναι "S" κάτι που μεταφράζεται σε 180km/h, τιμή κάπως οριακή για το ASX 1,8D. Το Cross έχει δείκτη H (=210km/h).
Πολύ σπάνια και εντελώς περιστασιακά ξεπερνάω τα 150km/h αλλά θα ήθελα να αισθάνομαι μια σιγουριά σε αυτόν τον τομέα.
Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι το βάρος των ελαστικών, το οποίο ελάχιστοι αναφέρουν. Το βρήκα στο Amazon:
https://www.amazon.co.uk/MICHELIN-Latitude-Cross-65R16-Summer/dp/B00AZTYS9U/ [11,5kg]
https://www.amazon.co.uk/MICHELIN-Latitude-Cross-70R16-Summer/dp/B00AZTYQSI/ [12,4kg]
https://www.amazon.co.uk/TYRE-Yokohama-100S-G012-GEOLANDAR/dp/B0013L437Q/ [9,0kg]
Μόλις 9,0kg είναι το Yoko έναντι 12,4kg του Cross. Μιλάμε πάντα για 215/70/R16. Το Cross είναι κατά 38% βαρύτερο, εν τούτοις είναι αρκετά οικονομικότερο στην κατανάλωση έναντι του Yoko.
Τυχόν σκέψεις-προτάσεις στα παραπάνω είναι ευπρόσδεκτες.
Το σημερινό μοντέλο ASX φοράει λάστιχα 215/70/R16 και τέτοια πρόκειται να βάλω και στο δικό μου για τους εξής λόγους:
α. Θα ψηλώσει λίγο (περίπου 1 εκ.) και θα περνάει λίγο πιο άνετα τυχόν εμπόδια.
β. Θα δείχνει πιο ωραίο, πιο γεμάτοι οι θόλοι (αλλά θα δείχνουν πιο μικρές οι ζάντες...)
γ. Θα βελτιωθεί κάπως το κοντέρ, το οποίο τώρα δείχνει περίπου 6% παραπάνω ταχύτητα από την πραγματική.
Ανοίγω παρένθεση σχετικά με το κοντέρ: Το 70άρι λάστιχο έχει διάμετρο 70,7εκ ενώ το 65άρι είναι στα 68,6εκ. Αντίστοιχα, η περίμετρος (2*Π*R) για το 70άρι είναι 222,0εκ ενώ για το 65άρι είναι 215,4εκ. Η αύξηση της περιμέτρου από το 65άρι στο 70άρι προκύπτει της τάξης του 3%. Κατά το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί η πραγματική ταχύτητα, προσεγγίζοντας λίγο καλύτερα την ταχύτητα που δείχνει το κοντέρ. Δηλαδή, με το κοντέρ στα 100km/h, η πραγματική ταχύτητα θα αυξηθεί, από τα 94km/h στα 97km/h. Κλείνει η παρένθεση.
Προσανατολίζομαι στο Michelin Latitude Cross 215/70/R16 104H το οποίο είναι 65-35 (εντός-εκτός δρόμου). Το κόστος του Cross στη συγκεκριμένη διάσταση (215/70/R16) είναι περίπου 460Ε η τετράδα, τοποθετημένα και ζυγοσταθμισμένα. Το ίδιο μοντέλο σε 65άρι (Michelin Latitude Cross 215/65/R16 100H), κοστίζει περίπου 430Ε η τετράδα.
Στο παρακάτω link έχω ακόμα 5 πιθανά ελαστικά προς σύγκριση:
http://www.skroutz.gr/comparelists/578?compare=7298601%2C7298641%2C7895646%2C7518324%2C7485366%2C7482777
Η δεύτερη επιλογή για μένα είναι το Yokohama Geolandar A/T-S G012 215/70/R16 100S, το οποίο είναι και φθηνότερο από το Cross, γύρω στα 420Ε η τετράδα.
Σίγουρα αυτό είναι καλύτερο εκτός δρόμου και μάλλον αντέχει περισσότερο στις κακουχίες και το χρόνο. Όμως, ακόμα κι εμείς οι κυνηγοί, τουλάχιστον οι Αθηναίοι, τα περισσότερα χιλιόμετρα τα κάνουμε στην άσφαλτο και μόνο τα ελάχιστα τελευταία χιλιόμετρα γίνονται στο χώμα. Το Yoko έχει τρία μειονεκτήματα, με σημαντικότερο για μένα το πρώτο:
1. Σύμφωνα με τους δείκτες, είναι αρκετά πιο σπάταλο σε καύσιμο. Το cross έχει δείκτη "C" ενώ το Yoko είναι στο "F", μεγάλη διαφορά. Αυτό μπορεί να μεταφράζεται ακόμα και σε 1 λίτρο αυξημένη κατανάλωση ανά 100χλμ. Αν δεχτούμε χοντρικά ότι η επιβάρυνση είναι 1 ευρώ ανά 100χλμ, τότε, στα 15.000χλμ που κάνει ένας μέσος οδηγός το χρόνο, το κόστος είναι 150Ε. Στα 3 χρόνια φτάνουμε να έχουμε πληρώσει τα λάστιχα δυο φορές.
2. Πάλι σύμφωνα με τους δείκτες, το Yoko είναι πιο θορυβώδες στο δρόμο από το Cross. Το Cross είναι στα 71db ενώ το Yoko είναι στα 74db.
3. Ο δείκτης ταχύτητας του Yoko είναι "S" κάτι που μεταφράζεται σε 180km/h, τιμή κάπως οριακή για το ASX 1,8D. Το Cross έχει δείκτη H (=210km/h).
Πολύ σπάνια και εντελώς περιστασιακά ξεπερνάω τα 150km/h αλλά θα ήθελα να αισθάνομαι μια σιγουριά σε αυτόν τον τομέα.
Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι το βάρος των ελαστικών, το οποίο ελάχιστοι αναφέρουν. Το βρήκα στο Amazon:
https://www.amazon.co.uk/MICHELIN-Latitude-Cross-65R16-Summer/dp/B00AZTYS9U/ [11,5kg]
https://www.amazon.co.uk/MICHELIN-Latitude-Cross-70R16-Summer/dp/B00AZTYQSI/ [12,4kg]
https://www.amazon.co.uk/TYRE-Yokohama-100S-G012-GEOLANDAR/dp/B0013L437Q/ [9,0kg]
Μόλις 9,0kg είναι το Yoko έναντι 12,4kg του Cross. Μιλάμε πάντα για 215/70/R16. Το Cross είναι κατά 38% βαρύτερο, εν τούτοις είναι αρκετά οικονομικότερο στην κατανάλωση έναντι του Yoko.
Τυχόν σκέψεις-προτάσεις στα παραπάνω είναι ευπρόσδεκτες.