Τεστ
Mitsubishi ASX: Ποιος θα «φάει» το Qashqai;
07/10/2010 19:00
To βενζινοκίνητο Mitsubishi ASX στην Ελλάδα
Με εξαίρεση το EVO, αυτό είναι το καλύτερο αυτοκίνητο που διαθέτει στην γκάμα της η Mitsubishi. Με διαφορά!
Το ASX (Active Smart Crossover) αποτελεί ουσιαστικά το πρώτο αυτοκίνητο «ευρωπαϊκών προδιαγραφών» στη σύγχρονη γκάμα της εταιρείας. Είναι το πρώτο Mitsubishi που σε κάνει νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε γερμανικό αυτοκίνητο.
Η ποιότητα κύλισης είναι απίστευτα καλή και το ίδιο ισχύει και για την ηχομόνωση, την άνεση της ανάρτησης και τη στιβαρότητα στον δρόμο. Για πρώτη φορά επίσης σε ιαπωνικό αυτοκίνητο η αντιληπτή ποιότητα (αυτή που καταλαβαίνει ο οδηγός βλέποντας και αγγίζοντας τις επιφάνειες του εσωτερικού) είναι ανάλογη των καλών γερμανικών μοντέλων.
Σε άλλο επίπεδο
Εδώ που τα λέμε, οι Ιάπωνες είχαν όλα τα συστατικά για να δημιουργήσουν ένα μικρομεσαίο crossover σαν το ASX. To μόνο που έκαναν ήταν να πάρουν την πλατφόρμα «Project Global» του Outlander, με το οποίο το ASX μοιράζεται το 70% των εξαρτημάτων του. Απλό να το λες, δύσκολο να το κάνεις βέβαια, καθώς οι μηχανικοί της Mitsubishi κατάφεραν σε ένα αυτοκίνητο με 34,5 cm μικρότερο μήκος να χωρέσουν το ίδιο μεταξόνιο που έχει το Outlander. Αυτό που πέτυχαν, όμως, είναι εξαιρετικό: οι εξωτερικές διαστάσεις του ASX είναι από τις μικρότερες στην κατηγορία του, οι χώροι ωστόσο από τους μεγαλύτερους (αναφερόμαστε πάντα στα μικρομεσαία crossover)! Από το Outlander επίσης το ASX έχει κληρονομήσει και το σύστημα τετρακίνησης, το οποίο διαθέτει περιστροφικό διακόπτη επιλογής της εμπλοκής της τετρακίνησης.
Το νέο ιαπωνικό μοντέλο διατίθεται με δύο κινητήρες: έναν πετρελαίου 1,8 lt με ισχύ 150 PS και ροπή 30,6 kgm και έναν βενζίνης 1,6 lt (εξέλιξη του κινητήρα 1,5 lt του Colt), o οποίος αποδίδει 117 PS και έχει μέγιστη ροπή 15,7 kgm. Το πετρελαιοκίνητο σύνολο συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και το βενζινοκίνητο με μηχανικό πέντε σχέσεων.
Εμείς είχαμε την ευκαιρία να διανύσουμε αρκετά χιλιόμετρα με το ASX 1.8, καθώς ο κινητήρας βενζίνης θα είναι διαθέσιμος από τον Σεπτέμβριο. Ο κινητήρας πετρελαίου, ο πρώτος στον κόσμο με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, είναι εκπληκτικός! Διαθέτει άφθονη ροπή από χαμηλά, έχει απίστευτα χαμηλή κατανάλωση και είναι σχεδόν αθόρυβος.
Το ASX διαθέτει ένα «πακέτο οικολογικών μέτρων» (ClearTec), το οποίο περιλαμβάνει Automatic Stop&Go, ηλεκτρικό τιμόνι (EPS), σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης (Generation Control System), ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης κ.ά. Ωστόσο, μη νομίζετε ότι το ASX είναι αδιάφορο στον δρόμο. Κάθε άλλο. Το τιμόνι είναι κοφτερό, η αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων καλύτερη από σπορ αυτοκινήτου και η οδική συμπεριφορά σχεδόν άψογη.
Ψάξαμε να βρούμε μειονεκτήματα, όμως δεν εντοπίσαμε κάτι σοβαρό. Τα μοναδικά του μειονεκτήματα αφορούν αυτά που δεν έχει. Δεν υπάρχει η επιλογή αυτόματου κιβωτίου, η γκάμα δεν περιλαμβάνει άλλους κινητήρες (μόνο έναν βενζίνης και έναν πετρελαίου), ενώ το σύστημα τετρακίνησης διατίθεται μόνο με τον κινητήρα πετρελαίου. Αν δεν σας ενοχλεί κάτι από αυτά, το ASX είναι η καλύτερη επιλογή που έχετε στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover.
Η μάχη απέναντι στο Qashqai θα κορυφωθεί τον Σεπτέμβριο που θα έρθει το βενζινοκίνητο ASX 1.6 με τους 117 PS
Αν και το μήκος του ASX είναι μικρότερο κατά 34,5 cm απ’ αυτό του Outlander, το μεταξόνιό τους είναι ακριβώς ίδιο!
Εκτός από την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, αυτό το Mitsubishi είναι το πρώτο που διαθέτει και πολύ καλή αντιληπτή ποιότητα
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.798 cc, 1.590 cc
Ισχύς (PS/rpm): 150/4.000, 117/6.000
Ροπή (kgm/rpm): 30,6/2.000-3.000, 15,7/4.000
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς ή 4x4
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 ή 6 σχ.
Τελική ταχύτητα (km/h): 200 (198), 183
Επιτάχυνση 0-100km: 9,7 sec (10,0), 11,4 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 5,5 (5,7) lt, 5,9 lt
Εκπομπές CO2 (g/km): 145 (150), 135
Βάρος (kg): 2.060, 1.870
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.295/1.770/1.615 mm
Χώρος αποσκευών: 442 lt
Τιμή: από 22.760€ (27.390€), από 19.690€
(*Οι τιμές στις παρενθέσεις αφορούν την έκδοση 4x4)
Mitsubishi ASX: Ποιος θα «φάει» το Qashqai;
07/10/2010 19:00
To βενζινοκίνητο Mitsubishi ASX στην Ελλάδα
Με εξαίρεση το EVO, αυτό είναι το καλύτερο αυτοκίνητο που διαθέτει στην γκάμα της η Mitsubishi. Με διαφορά!
Το ASX (Active Smart Crossover) αποτελεί ουσιαστικά το πρώτο αυτοκίνητο «ευρωπαϊκών προδιαγραφών» στη σύγχρονη γκάμα της εταιρείας. Είναι το πρώτο Mitsubishi που σε κάνει νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε γερμανικό αυτοκίνητο.
Η ποιότητα κύλισης είναι απίστευτα καλή και το ίδιο ισχύει και για την ηχομόνωση, την άνεση της ανάρτησης και τη στιβαρότητα στον δρόμο. Για πρώτη φορά επίσης σε ιαπωνικό αυτοκίνητο η αντιληπτή ποιότητα (αυτή που καταλαβαίνει ο οδηγός βλέποντας και αγγίζοντας τις επιφάνειες του εσωτερικού) είναι ανάλογη των καλών γερμανικών μοντέλων.
Σε άλλο επίπεδο
Εδώ που τα λέμε, οι Ιάπωνες είχαν όλα τα συστατικά για να δημιουργήσουν ένα μικρομεσαίο crossover σαν το ASX. To μόνο που έκαναν ήταν να πάρουν την πλατφόρμα «Project Global» του Outlander, με το οποίο το ASX μοιράζεται το 70% των εξαρτημάτων του. Απλό να το λες, δύσκολο να το κάνεις βέβαια, καθώς οι μηχανικοί της Mitsubishi κατάφεραν σε ένα αυτοκίνητο με 34,5 cm μικρότερο μήκος να χωρέσουν το ίδιο μεταξόνιο που έχει το Outlander. Αυτό που πέτυχαν, όμως, είναι εξαιρετικό: οι εξωτερικές διαστάσεις του ASX είναι από τις μικρότερες στην κατηγορία του, οι χώροι ωστόσο από τους μεγαλύτερους (αναφερόμαστε πάντα στα μικρομεσαία crossover)! Από το Outlander επίσης το ASX έχει κληρονομήσει και το σύστημα τετρακίνησης, το οποίο διαθέτει περιστροφικό διακόπτη επιλογής της εμπλοκής της τετρακίνησης.
Το νέο ιαπωνικό μοντέλο διατίθεται με δύο κινητήρες: έναν πετρελαίου 1,8 lt με ισχύ 150 PS και ροπή 30,6 kgm και έναν βενζίνης 1,6 lt (εξέλιξη του κινητήρα 1,5 lt του Colt), o οποίος αποδίδει 117 PS και έχει μέγιστη ροπή 15,7 kgm. Το πετρελαιοκίνητο σύνολο συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και το βενζινοκίνητο με μηχανικό πέντε σχέσεων.
Εμείς είχαμε την ευκαιρία να διανύσουμε αρκετά χιλιόμετρα με το ASX 1.8, καθώς ο κινητήρας βενζίνης θα είναι διαθέσιμος από τον Σεπτέμβριο. Ο κινητήρας πετρελαίου, ο πρώτος στον κόσμο με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, είναι εκπληκτικός! Διαθέτει άφθονη ροπή από χαμηλά, έχει απίστευτα χαμηλή κατανάλωση και είναι σχεδόν αθόρυβος.
Το ASX διαθέτει ένα «πακέτο οικολογικών μέτρων» (ClearTec), το οποίο περιλαμβάνει Automatic Stop&Go, ηλεκτρικό τιμόνι (EPS), σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης (Generation Control System), ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης κ.ά. Ωστόσο, μη νομίζετε ότι το ASX είναι αδιάφορο στον δρόμο. Κάθε άλλο. Το τιμόνι είναι κοφτερό, η αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων καλύτερη από σπορ αυτοκινήτου και η οδική συμπεριφορά σχεδόν άψογη.
Ψάξαμε να βρούμε μειονεκτήματα, όμως δεν εντοπίσαμε κάτι σοβαρό. Τα μοναδικά του μειονεκτήματα αφορούν αυτά που δεν έχει. Δεν υπάρχει η επιλογή αυτόματου κιβωτίου, η γκάμα δεν περιλαμβάνει άλλους κινητήρες (μόνο έναν βενζίνης και έναν πετρελαίου), ενώ το σύστημα τετρακίνησης διατίθεται μόνο με τον κινητήρα πετρελαίου. Αν δεν σας ενοχλεί κάτι από αυτά, το ASX είναι η καλύτερη επιλογή που έχετε στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover.
Η μάχη απέναντι στο Qashqai θα κορυφωθεί τον Σεπτέμβριο που θα έρθει το βενζινοκίνητο ASX 1.6 με τους 117 PS
Αν και το μήκος του ASX είναι μικρότερο κατά 34,5 cm απ’ αυτό του Outlander, το μεταξόνιό τους είναι ακριβώς ίδιο!
Εκτός από την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, αυτό το Mitsubishi είναι το πρώτο που διαθέτει και πολύ καλή αντιληπτή ποιότητα
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.798 cc, 1.590 cc
Ισχύς (PS/rpm): 150/4.000, 117/6.000
Ροπή (kgm/rpm): 30,6/2.000-3.000, 15,7/4.000
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς ή 4x4
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 ή 6 σχ.
Τελική ταχύτητα (km/h): 200 (198), 183
Επιτάχυνση 0-100km: 9,7 sec (10,0), 11,4 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 5,5 (5,7) lt, 5,9 lt
Εκπομπές CO2 (g/km): 145 (150), 135
Βάρος (kg): 2.060, 1.870
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.295/1.770/1.615 mm
Χώρος αποσκευών: 442 lt
Τιμή: από 22.760€ (27.390€), από 19.690€
(*Οι τιμές στις παρενθέσεις αφορούν την έκδοση 4x4)