Ανοίγω ένα νέο θέμα για να γράψουμε ποιά άλλα μοντέλα αυτοκινήτων εξετάσαμε πριν καταλήξουμε στο ASX.
Και το κυριότερο, με ποια κριτήρια καταλήξαμε τελικά στο ASX παραμερίζοντας τα υπόλοιπα;
Η αρχική μου επιλογή ήταν το VW Touran 1,2tsi το οποίο κατά τη γνώμη μου είναι το κορυφαίο οικογενειακό αυτοκίνητο από πλευράς χώρων και ευελιξίας εσωτερικής διαμόρφωσης, χωρίς να είναι τεράστιο εξωτερικά (μήκος: 4,40m). Είναι και πολύ οικονομικό ως προς τη χρήση του, φορώντας το πακέτο εξοικονόμησης BlueMotion, με μέση κατανάλωση 5,9Lt/100Km και 139g/km CO2. (153E τέλη κυκλοφορίας 2012)
Μειονεκτήματα του touran:
- Κυκλοφορεί φήμη περί μειωμένης αξιοπιστίας και αυξημένης συχνότητας βλαβών των αυτοκινήτων του γερμανικού ομίλου VW.
- Το 1,2TSI, 105hp είναι κάπως οριακό για το βαρύ αμάξωμα (1.400kg) του touran.
- Το 1,4TSI, 140hp είναι αρκετά πιό κοστοβόρο αφου δεν διατίθεται με το BlueMotion (6,8Lt/100Km, 159CO2, 270E τέλη).
- Το 1,4TSI CrossTouran, που έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, είναι ακόμα πιό κοστοβόρο. (7,2Lt/100Km, 168CO2, 378E τέλη).
- Το πλάτος του τεράστιου πορτμπαγκάζ (695L) είναι μόλις 103εκ (η κυνηγετική καραμπίνα μου χωράει μόνο διαγώνια).
- Εχει standard χρόνο παράδοσης 3-4 μήνες. Υπάρχουν και ελάχιστα ετοιμοπαράδοτα αλλά δύσκολο να βρεθεί κάποιο όπως το θέλεις.
- Δεν υπάρχει έκδοση Diesel (ίσως γίνεται παραγγελία αλλά ο χρόνος παράδοσης είναι αδιευκρίνιστος).
Τελικά άλλαξα γνώμη και για τους παρακάτω επιπλέον λόγους:
- Η τετρακίνηση και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μου χρειάζονται κάποιες φορές στο κυνήγι.
- Η πετρελαιοκίνηση προσφέρει μακροπρόθεσμα οικονομία καυσίμου, μεγάλη αυτονομία, κλπ πλεονεκτήματα.
(πχ: δυνατότητα αποθήκευσης καυσίμου, για τις απεργίες και τις απρόβλεπτες καταστάσεις που ξεκίνησε να βιώνει η πατρίδα μας)
- Η τοποθέτηση του ASX από πλευράς κυβισμού, ένα σκαλί κάτω από το όριο των 1900cc, αποφεύγοντας υψηλά τέλη, κλπ.
(Αυτοκίνητα 2.000cc αγορασμένα προ του 11/2010 θα πληρώσουν 660Ε τέλη για το 2012, χώρια η έκτακτη εισφορά η οποία ίσως γίνει μόνιμη...)
- Η χαμηλή εκπομπή CO2 του ASX (150gr/km) αντιστοιχεί σε σχετικά χαμηλά τέλη (για το 2012 είναι 255Ε).
- Η μικρή κατανάλωση του ASX (5,7Lt/100Km) και η τιμή του πετρελαίου που είναι περίπου 12% φθηνότερο από τη βενζίνη (1,45 vs 1,65Ε/Λ).
- Τέλος, με επηρέασε και μια γερή βλάβη που έβγαλε πρόσφατα το αυτοκίνητο συγγενούς μου (του group VW).
Στα μειονεκτήματα του ASX (και σε σχέση με την αρχική επιλογή μου), εντάσω τα εξής:
- Πολύ μικρότερο πόρτμπαγκάζ, 416 λίτρα, με επιπλέον 26 λίτρα υποδαπέδια, αν θυσιαστεί η ρεζέρβα.
(τα πραγματικά λίτρα είναι μόλις 393, αν ισχύει αυτό που διάβασα κάπου περί... κλίσης της πλάτης των πίσω καθισμάτων)
- Περιορισμένος χώρος για τους πίσω επιβάτες ως προς τα γόνατα και το ύψος.
- Λιγότερο καλή ορατότητα, προς τα πίσω και πλάγια λόγω μικρότερων πίσω παραθύρων.
- Τα φυμέ τζάμια δεν προσφέρονται στην έκδοση invite.
- Δεν υπάρχει ρεζέρβα στον βασικό εξοπλισμό, χρεώνεται χωριστά για όσους τη θέλουν, νομίζω κάπου 170Ε.
- Ρίσκο κίνησης εντός λεκανοπεδίου, μέχρι να απελευθερωθεί το diesel.
- Μειωμένη απόσταση από το έδαφος της έκδοσης Diesel (170χιλ) έναντι της βενζίνης (195χιλ)
- Μεγαλύτερο κόστος απόκτησης (με απόσυρση: 28.250 τελικό κόστος για το 4WD, με το κλειδί στο χέρι)
Τα υπόλοιπα CrossOver έχουν κινητήρες βενζίνης στα 2.000cc στην 4κίνητη εκδοχή τους καθιστώντας τα ασύμφορα από πλευράς κόστους, καυσίμων και τελών.
Η επιλογή κινητήρα 1,8D για το ASX ήταν σοφή, τουλάχιστον για τα Ελληνικά δεδομένα...
Και το κυριότερο, με ποια κριτήρια καταλήξαμε τελικά στο ASX παραμερίζοντας τα υπόλοιπα;
Η αρχική μου επιλογή ήταν το VW Touran 1,2tsi το οποίο κατά τη γνώμη μου είναι το κορυφαίο οικογενειακό αυτοκίνητο από πλευράς χώρων και ευελιξίας εσωτερικής διαμόρφωσης, χωρίς να είναι τεράστιο εξωτερικά (μήκος: 4,40m). Είναι και πολύ οικονομικό ως προς τη χρήση του, φορώντας το πακέτο εξοικονόμησης BlueMotion, με μέση κατανάλωση 5,9Lt/100Km και 139g/km CO2. (153E τέλη κυκλοφορίας 2012)
Μειονεκτήματα του touran:
- Κυκλοφορεί φήμη περί μειωμένης αξιοπιστίας και αυξημένης συχνότητας βλαβών των αυτοκινήτων του γερμανικού ομίλου VW.
- Το 1,2TSI, 105hp είναι κάπως οριακό για το βαρύ αμάξωμα (1.400kg) του touran.
- Το 1,4TSI, 140hp είναι αρκετά πιό κοστοβόρο αφου δεν διατίθεται με το BlueMotion (6,8Lt/100Km, 159CO2, 270E τέλη).
- Το 1,4TSI CrossTouran, που έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, είναι ακόμα πιό κοστοβόρο. (7,2Lt/100Km, 168CO2, 378E τέλη).
- Το πλάτος του τεράστιου πορτμπαγκάζ (695L) είναι μόλις 103εκ (η κυνηγετική καραμπίνα μου χωράει μόνο διαγώνια).
- Εχει standard χρόνο παράδοσης 3-4 μήνες. Υπάρχουν και ελάχιστα ετοιμοπαράδοτα αλλά δύσκολο να βρεθεί κάποιο όπως το θέλεις.
- Δεν υπάρχει έκδοση Diesel (ίσως γίνεται παραγγελία αλλά ο χρόνος παράδοσης είναι αδιευκρίνιστος).
Τελικά άλλαξα γνώμη και για τους παρακάτω επιπλέον λόγους:
- Η τετρακίνηση και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μου χρειάζονται κάποιες φορές στο κυνήγι.
- Η πετρελαιοκίνηση προσφέρει μακροπρόθεσμα οικονομία καυσίμου, μεγάλη αυτονομία, κλπ πλεονεκτήματα.
(πχ: δυνατότητα αποθήκευσης καυσίμου, για τις απεργίες και τις απρόβλεπτες καταστάσεις που ξεκίνησε να βιώνει η πατρίδα μας)
- Η τοποθέτηση του ASX από πλευράς κυβισμού, ένα σκαλί κάτω από το όριο των 1900cc, αποφεύγοντας υψηλά τέλη, κλπ.
(Αυτοκίνητα 2.000cc αγορασμένα προ του 11/2010 θα πληρώσουν 660Ε τέλη για το 2012, χώρια η έκτακτη εισφορά η οποία ίσως γίνει μόνιμη...)
- Η χαμηλή εκπομπή CO2 του ASX (150gr/km) αντιστοιχεί σε σχετικά χαμηλά τέλη (για το 2012 είναι 255Ε).
- Η μικρή κατανάλωση του ASX (5,7Lt/100Km) και η τιμή του πετρελαίου που είναι περίπου 12% φθηνότερο από τη βενζίνη (1,45 vs 1,65Ε/Λ).
- Τέλος, με επηρέασε και μια γερή βλάβη που έβγαλε πρόσφατα το αυτοκίνητο συγγενούς μου (του group VW).
Στα μειονεκτήματα του ASX (και σε σχέση με την αρχική επιλογή μου), εντάσω τα εξής:
- Πολύ μικρότερο πόρτμπαγκάζ, 416 λίτρα, με επιπλέον 26 λίτρα υποδαπέδια, αν θυσιαστεί η ρεζέρβα.
(τα πραγματικά λίτρα είναι μόλις 393, αν ισχύει αυτό που διάβασα κάπου περί... κλίσης της πλάτης των πίσω καθισμάτων)
- Περιορισμένος χώρος για τους πίσω επιβάτες ως προς τα γόνατα και το ύψος.
- Λιγότερο καλή ορατότητα, προς τα πίσω και πλάγια λόγω μικρότερων πίσω παραθύρων.
- Τα φυμέ τζάμια δεν προσφέρονται στην έκδοση invite.
- Δεν υπάρχει ρεζέρβα στον βασικό εξοπλισμό, χρεώνεται χωριστά για όσους τη θέλουν, νομίζω κάπου 170Ε.
- Ρίσκο κίνησης εντός λεκανοπεδίου, μέχρι να απελευθερωθεί το diesel.
- Μειωμένη απόσταση από το έδαφος της έκδοσης Diesel (170χιλ) έναντι της βενζίνης (195χιλ)
- Μεγαλύτερο κόστος απόκτησης (με απόσυρση: 28.250 τελικό κόστος για το 4WD, με το κλειδί στο χέρι)
Τα υπόλοιπα CrossOver έχουν κινητήρες βενζίνης στα 2.000cc στην 4κίνητη εκδοχή τους καθιστώντας τα ασύμφορα από πλευράς κόστους, καυσίμων και τελών.
Η επιλογή κινητήρα 1,8D για το ASX ήταν σοφή, τουλάχιστον για τα Ελληνικά δεδομένα...