Ευχάριστη έκπληξη!
Καίει λίγο, ρυπαίνει λιγότερο, ταξιδεύει αξιοπρεπέστατα και δεν κοστίζει μια περιουσία το βενζινοκίνητο ASX.
Έπειτα από την diesel έκδοση του ASX (που σημειωτέον σημειώνει εμπορική επιτυχία), η Mitsubishi λανσάρει στην ελληνική αγορά και την βενζινοκίνητη έκδοση του μοντέλου, την οποία τροφοδοτεί κινητήρας 1,6 λίτρων. Έχοντας οδηγήσει τον εξαιρετικό diesel 1.8 Di-D των 150 ίππων, η αλήθεια είναι ότι δεν τρέφαμε μεγάλες προσδοκίες από τον μικρότερο, βενζινοκίνητο και χαμηλότερης ισχύος 1.6 MIVEC (προέρχεται από την αύξηση του κυβισμού του μοτέρ των 1.5 λίτρων που τροφοδοτεί τo Lancer). Ευτυχώς που το ιαπωνικό μοντέλο μας διέψευσε κατηγορηματικά στην πράξη, καθώς ο 16-βάλβιδος κινητήρας των 1.590 κ.εκ. με ισχύ 117 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 154 NM στις 4.000 σ.α.λ., κινεί αξιοπρεπέστατα το ιαπωνικό crossover καθώς για τα 0-100 χλμ. / ώρα θέλει 11,4΄΄, αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα 183 χλμ. / ώρα. Επιδόσεις, που βρίσκονται εντός πλαισίου ενός καλού οικογενειακού αυτοκινήτου. Το μοτέρ εμφανίζεται εξίσου αποτελεσματικό και σε θέματα περιβαλλοντικής απόδοσης, καθώς εκπέμπει μόλις 135 γρ. διοξειδίου του άνθρακα (CO2) ανά χιλιόμετρο και έχει συνδυασμένη κατανάλωση 5,6 λίτρα / 100 χλμ.!
Οι χαμηλές αυτές εκπομπές ρύπων είναι αποτέλεσμα του πακέτου ClearTec, όπως ονομάζει η Mitsubishi μία σειρά τεχνολογιών που συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης. Συγκεκριμένα, σύστημα Start&Stop, ηλεκτρική υποβοήθηση στο τιμόνι, σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης.
Οδηγώντας σε μια μικτή διαδρομή το ASX 1.6 (αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δίκτυο) η αίσθηση που σου δίνει είναι ότι έχεις να κάνεις με ένα στιβαρό, καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο με αμιγώς οικογενειακό χαρακτήρα. Θα κινηθείς πολύ άνετα με ταχύτητες 120-140 χλμ. / ώρα, τις οποίες ο συγκεκριμένος κινητήρας μπορεί να διατηρεί σχετικά εύκολα χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγεις συχνά στον επιλογέα με την εξαιρετική αίσθηση. Και εδώ σημαντικό ρόλο παίζει η πολύ καλή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων των 5 σχέσεων. Οι μόνες παρατηρήσεις έχουν να κάνουν με την «ελαφριά» αίσθηση του τιμονιού στις πιο υψηλές ταχύτητες.
Συμπερασματικά, η Mitsubishi μας εκπλήσσει ευχάριστα και με την βενζινοκίνητη έκδοση του ASX, το οποίο σημειώνεται ότι δεν θα προσφέρει τη δυνατότητα συνδυασμού με σύστημα τετρακίνησης. Πρόκειται για μια πρόταση που ακουμπά ακριβώς πάνω στην τάση της εποχής, σχετικά με τις οικονομικές-οικολογικές μετακινήσεις, τη στιγμή που είναι διαθέσιμο σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές (από 19.690 ευρώ πληρέστατα εξοπλισμένο).
Καίει λίγο, ρυπαίνει λιγότερο, ταξιδεύει αξιοπρεπέστατα και δεν κοστίζει μια περιουσία το βενζινοκίνητο ASX.
Έπειτα από την diesel έκδοση του ASX (που σημειωτέον σημειώνει εμπορική επιτυχία), η Mitsubishi λανσάρει στην ελληνική αγορά και την βενζινοκίνητη έκδοση του μοντέλου, την οποία τροφοδοτεί κινητήρας 1,6 λίτρων. Έχοντας οδηγήσει τον εξαιρετικό diesel 1.8 Di-D των 150 ίππων, η αλήθεια είναι ότι δεν τρέφαμε μεγάλες προσδοκίες από τον μικρότερο, βενζινοκίνητο και χαμηλότερης ισχύος 1.6 MIVEC (προέρχεται από την αύξηση του κυβισμού του μοτέρ των 1.5 λίτρων που τροφοδοτεί τo Lancer). Ευτυχώς που το ιαπωνικό μοντέλο μας διέψευσε κατηγορηματικά στην πράξη, καθώς ο 16-βάλβιδος κινητήρας των 1.590 κ.εκ. με ισχύ 117 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 154 NM στις 4.000 σ.α.λ., κινεί αξιοπρεπέστατα το ιαπωνικό crossover καθώς για τα 0-100 χλμ. / ώρα θέλει 11,4΄΄, αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα 183 χλμ. / ώρα. Επιδόσεις, που βρίσκονται εντός πλαισίου ενός καλού οικογενειακού αυτοκινήτου. Το μοτέρ εμφανίζεται εξίσου αποτελεσματικό και σε θέματα περιβαλλοντικής απόδοσης, καθώς εκπέμπει μόλις 135 γρ. διοξειδίου του άνθρακα (CO2) ανά χιλιόμετρο και έχει συνδυασμένη κατανάλωση 5,6 λίτρα / 100 χλμ.!
Οι χαμηλές αυτές εκπομπές ρύπων είναι αποτέλεσμα του πακέτου ClearTec, όπως ονομάζει η Mitsubishi μία σειρά τεχνολογιών που συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης. Συγκεκριμένα, σύστημα Start&Stop, ηλεκτρική υποβοήθηση στο τιμόνι, σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης.
Οδηγώντας σε μια μικτή διαδρομή το ASX 1.6 (αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δίκτυο) η αίσθηση που σου δίνει είναι ότι έχεις να κάνεις με ένα στιβαρό, καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο με αμιγώς οικογενειακό χαρακτήρα. Θα κινηθείς πολύ άνετα με ταχύτητες 120-140 χλμ. / ώρα, τις οποίες ο συγκεκριμένος κινητήρας μπορεί να διατηρεί σχετικά εύκολα χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγεις συχνά στον επιλογέα με την εξαιρετική αίσθηση. Και εδώ σημαντικό ρόλο παίζει η πολύ καλή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων των 5 σχέσεων. Οι μόνες παρατηρήσεις έχουν να κάνουν με την «ελαφριά» αίσθηση του τιμονιού στις πιο υψηλές ταχύτητες.
Συμπερασματικά, η Mitsubishi μας εκπλήσσει ευχάριστα και με την βενζινοκίνητη έκδοση του ASX, το οποίο σημειώνεται ότι δεν θα προσφέρει τη δυνατότητα συνδυασμού με σύστημα τετρακίνησης. Πρόκειται για μια πρόταση που ακουμπά ακριβώς πάνω στην τάση της εποχής, σχετικά με τις οικονομικές-οικολογικές μετακινήσεις, τη στιγμή που είναι διαθέσιμο σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές (από 19.690 ευρώ πληρέστατα εξοπλισμένο).