Driven : Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 2WD
Γράφει ο Μάνος Ράλλης στις 14/12/2010
Η Mitsubishi για τους περισσότερους αποτελεί μια φίρμα που ειδικεύεται στα 4κίνητα εκτός δρόμου αυτοκίνητα με κυριότερους σύγχρονους εκπροσώπους τα Outlander, Pajero Pinin, Pajero Sport και Pajero με το τελευταίο να έχει κερδίσει ουκ ολίγες φορές το φημισμένο Dakar.
Ο νέος της εκπρόσωπος είναι το ASX, ένα crossover όχημα που ταιριάζει κουτί στις σημερινές οικονομικές και όχι μόνον συνθήκες της ελληνικής αγοράς. Πρωτίστως, το Mitsubishi ASX έχει ιδανικές διαστάσεις. Με μήκος 4295mm προσφέρει πολύ καλούς χώρους για τέσσερις επιβάτες μαζί με χώρο αποσκευών 442lt δίχως να δυσκολεύεται να κινηθεί στους στενούς δρόμους των μεγαλουπόλεων.
Ας ξεκινήσουμε όμως με το περιτύλιγμα του Mitsubishi ASX. Τι πιο λογικό και αναμενόμενο για ένα μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας από την ενσωμάτωση της μάσκας Jet Fighter η οποία από το Lancer Evolution και μετά χαρακτηρίζει όλα τα Mitsubishi προσδίδοντάς τους οικογενειακή ταυτότητα και την απαιτούμενη αγριάδα. Πέραν όμως της μάσκας η σιλουέτα του ιαπωνικού crossover είναι επιβλητική και ξεχωριστή ιδίως στο εμπρόσθιο μέρος με το πίσω να μην εντυπωσιάζει αλλά να προσδίδει κάτι στην αγριάδα της μάσκας.
Η καμπίνα κινείται στα πλαίσια των υπολοίπων μοντέλων της Mitsubishi όπερ σημαίνει λιτή σχεδίαση με μαύρα πλαστικά τα οποία δε διακρίνονται ιδιαίτερα ποιοτικώς. Πάντως έγινε προσπάθεια να βελτιωθεί η αίσθηση της ποιότητας σε σχέση με το Lancer με ένα μαλακό υλικό να καλύπτει το τμήμα μπροστά από οδηγό και συνοδηγό. Ο πίνακας οργάνων και το τιμόνι προέρχονται επίσης από το Lancer όντας όμορφα και λειτουργικά. Οι χώροι του Mitsubishi ASX είναι άκρως ικανοποιητικοί για τα δεδομένα της κατηγορίας ενώ το πίσω κάθισμα προσφέρει αρκετές ρυθμίσεις διαμόρφωσης. Χώροι για μικρά και μεγάλα αντικείμενα υπάρχουν αρκετοί και δύσκολα θα μείνετε με τον καφέ ή το κινητό στο χέρι. Από πλευράς εργονομίας δεν υπάρχουν σφάλματα.
Το Mitsubishi ASX προσφέρεται με έναν κινητήρα βενζίνης 1.6lt και έναν κινητήρα πετρελαίου 1.8lt με τον τελευταίο να μπορεί να εξοπλιστεί και με σύστημα 4κίνησης. Το High Octane δοκίμασε το ASX με το μοτέρ των 1.8lt και κίνηση αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς. Ο 1.8 ανήκει στην οικογένεια MIVEC ενσωματώνοντας άμεσο ψεκασμό και σύστημα Start&Stop καλύπτοντας παράλληλα τις προδιαγραφές ρύπων Euro5 με CO2 μόλις 145gr/km. Αποδίδει ισχύ 150ps και ροπή 30.6kg.m ενώ για τη μετάδοση της κίνησης επιστρατεύεται 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Στην πράξη ο συνδυασμός αποδεικνύεται ιδανικός. Το Mitsubishi ASX 1.8 κινείται σβέλτα καθώς μόλις η βελόνα του στροφομέτρου ξεπεράσει τις 1500rpm η ροπή των 30.6kg.m δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα με το βάρους 1450kg αμάξωμα, ενώ ακόμα και με πλήρες φορτίο το ιαπωνικό crossover δε θα δυσανασχετήσει. Παράλληλα, τα επίπεδα θορύβου για πετρελαιοκινητήρα είναι περιορισμένα. Η κατανάλωση καυσίμου σίγουρα είναι από τα δυνατά του σημεία καθώς σε μικτή χρήση κυμαίνεται στα 6.2lt/100km ενώ εκτός πόλης μπορεί να περιοριστεί στα 5.8lt/100km ταξιδεύοντας μάλιστα με ταχύτητες 130-140km/h.
Βασικό γνώρισμα του Mitsubishi ASX 1.8 είναι η άνεση από τις αναρτήσεις οι οποίες εξασφαλίζουν ξεκούραστες διαδρομές και ταξίδια. Όμως η ρύθμιση είναι υπέρ του δέοντος μαλακή, κάτι που σε δρόμο με ανωμαλίες επιφέρει ταλαντώσεις. Πάντως το κράτημα είναι πολύ καλό και ακόμα και υπό πίεση το ASX δε δυσανασχετεί ούτε τρομάζει με τις αντιδράσεις του, γεγονός που βοηθείται από τους πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα. Όσοι όμως έχουν απαιτήσεις για οδηγική ευχαρίστηση δε θα ικανοποιηθούν καθώς η πληροφόρηση του τιμονιού είναι μέτρια. Παρά την απουσία συστήματος 4κίνησης το ASX 1.8 είναι ικανό εκτός δρόμου λόγω της απόστασης από το έδαφος η οποία αγγίζει τα 170mm. Προφανώς και υπάρχουν όρια αλλά οι βατοί χωματόδρομοι δε θα σας πονοκεφαλιάσουν.
Ανακεφαλαιώνοντας, το Mitsubishi ASX 1.8 είναι ένα crossover ταιριαστό στις σημερινές συνθήκες. Οι διαστάσεις και οι χώροι του είναι ιδανικοί, η εμφάνισή του είναι σίγουρα διακριτή ενώ ο πετρελαιοκινητήρας των 1.8lt διαθέτει επάρκεια ισχύος, πολύ καλή λειτουργία και χαμηλή κατανάλωση.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 2WD
Κυβισμός : 1798cc
Ισχύς : 150ps/4000rpm
Ροπή : 30.6kg.m/2000-3000rpm
Βάρος : 1450kg
Εκπομπές CO2 : 145gr/km
Επιτάχυνση 0-100km : 9.7sec
Τελική Ταχύτητα : 200km/h
Κατανάλωση (μέση) : 5.5lt/100km
Διαστάσεις : 4295x1770x1615mm
Γράφει ο Μάνος Ράλλης στις 14/12/2010
Η Mitsubishi για τους περισσότερους αποτελεί μια φίρμα που ειδικεύεται στα 4κίνητα εκτός δρόμου αυτοκίνητα με κυριότερους σύγχρονους εκπροσώπους τα Outlander, Pajero Pinin, Pajero Sport και Pajero με το τελευταίο να έχει κερδίσει ουκ ολίγες φορές το φημισμένο Dakar.
Ο νέος της εκπρόσωπος είναι το ASX, ένα crossover όχημα που ταιριάζει κουτί στις σημερινές οικονομικές και όχι μόνον συνθήκες της ελληνικής αγοράς. Πρωτίστως, το Mitsubishi ASX έχει ιδανικές διαστάσεις. Με μήκος 4295mm προσφέρει πολύ καλούς χώρους για τέσσερις επιβάτες μαζί με χώρο αποσκευών 442lt δίχως να δυσκολεύεται να κινηθεί στους στενούς δρόμους των μεγαλουπόλεων.
Ας ξεκινήσουμε όμως με το περιτύλιγμα του Mitsubishi ASX. Τι πιο λογικό και αναμενόμενο για ένα μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας από την ενσωμάτωση της μάσκας Jet Fighter η οποία από το Lancer Evolution και μετά χαρακτηρίζει όλα τα Mitsubishi προσδίδοντάς τους οικογενειακή ταυτότητα και την απαιτούμενη αγριάδα. Πέραν όμως της μάσκας η σιλουέτα του ιαπωνικού crossover είναι επιβλητική και ξεχωριστή ιδίως στο εμπρόσθιο μέρος με το πίσω να μην εντυπωσιάζει αλλά να προσδίδει κάτι στην αγριάδα της μάσκας.
Η καμπίνα κινείται στα πλαίσια των υπολοίπων μοντέλων της Mitsubishi όπερ σημαίνει λιτή σχεδίαση με μαύρα πλαστικά τα οποία δε διακρίνονται ιδιαίτερα ποιοτικώς. Πάντως έγινε προσπάθεια να βελτιωθεί η αίσθηση της ποιότητας σε σχέση με το Lancer με ένα μαλακό υλικό να καλύπτει το τμήμα μπροστά από οδηγό και συνοδηγό. Ο πίνακας οργάνων και το τιμόνι προέρχονται επίσης από το Lancer όντας όμορφα και λειτουργικά. Οι χώροι του Mitsubishi ASX είναι άκρως ικανοποιητικοί για τα δεδομένα της κατηγορίας ενώ το πίσω κάθισμα προσφέρει αρκετές ρυθμίσεις διαμόρφωσης. Χώροι για μικρά και μεγάλα αντικείμενα υπάρχουν αρκετοί και δύσκολα θα μείνετε με τον καφέ ή το κινητό στο χέρι. Από πλευράς εργονομίας δεν υπάρχουν σφάλματα.
Το Mitsubishi ASX προσφέρεται με έναν κινητήρα βενζίνης 1.6lt και έναν κινητήρα πετρελαίου 1.8lt με τον τελευταίο να μπορεί να εξοπλιστεί και με σύστημα 4κίνησης. Το High Octane δοκίμασε το ASX με το μοτέρ των 1.8lt και κίνηση αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς. Ο 1.8 ανήκει στην οικογένεια MIVEC ενσωματώνοντας άμεσο ψεκασμό και σύστημα Start&Stop καλύπτοντας παράλληλα τις προδιαγραφές ρύπων Euro5 με CO2 μόλις 145gr/km. Αποδίδει ισχύ 150ps και ροπή 30.6kg.m ενώ για τη μετάδοση της κίνησης επιστρατεύεται 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Στην πράξη ο συνδυασμός αποδεικνύεται ιδανικός. Το Mitsubishi ASX 1.8 κινείται σβέλτα καθώς μόλις η βελόνα του στροφομέτρου ξεπεράσει τις 1500rpm η ροπή των 30.6kg.m δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα με το βάρους 1450kg αμάξωμα, ενώ ακόμα και με πλήρες φορτίο το ιαπωνικό crossover δε θα δυσανασχετήσει. Παράλληλα, τα επίπεδα θορύβου για πετρελαιοκινητήρα είναι περιορισμένα. Η κατανάλωση καυσίμου σίγουρα είναι από τα δυνατά του σημεία καθώς σε μικτή χρήση κυμαίνεται στα 6.2lt/100km ενώ εκτός πόλης μπορεί να περιοριστεί στα 5.8lt/100km ταξιδεύοντας μάλιστα με ταχύτητες 130-140km/h.
Βασικό γνώρισμα του Mitsubishi ASX 1.8 είναι η άνεση από τις αναρτήσεις οι οποίες εξασφαλίζουν ξεκούραστες διαδρομές και ταξίδια. Όμως η ρύθμιση είναι υπέρ του δέοντος μαλακή, κάτι που σε δρόμο με ανωμαλίες επιφέρει ταλαντώσεις. Πάντως το κράτημα είναι πολύ καλό και ακόμα και υπό πίεση το ASX δε δυσανασχετεί ούτε τρομάζει με τις αντιδράσεις του, γεγονός που βοηθείται από τους πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα. Όσοι όμως έχουν απαιτήσεις για οδηγική ευχαρίστηση δε θα ικανοποιηθούν καθώς η πληροφόρηση του τιμονιού είναι μέτρια. Παρά την απουσία συστήματος 4κίνησης το ASX 1.8 είναι ικανό εκτός δρόμου λόγω της απόστασης από το έδαφος η οποία αγγίζει τα 170mm. Προφανώς και υπάρχουν όρια αλλά οι βατοί χωματόδρομοι δε θα σας πονοκεφαλιάσουν.
Ανακεφαλαιώνοντας, το Mitsubishi ASX 1.8 είναι ένα crossover ταιριαστό στις σημερινές συνθήκες. Οι διαστάσεις και οι χώροι του είναι ιδανικοί, η εμφάνισή του είναι σίγουρα διακριτή ενώ ο πετρελαιοκινητήρας των 1.8lt διαθέτει επάρκεια ισχύος, πολύ καλή λειτουργία και χαμηλή κατανάλωση.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 2WD
Κυβισμός : 1798cc
Ισχύς : 150ps/4000rpm
Ροπή : 30.6kg.m/2000-3000rpm
Βάρος : 1450kg
Εκπομπές CO2 : 145gr/km
Επιτάχυνση 0-100km : 9.7sec
Τελική Ταχύτητα : 200km/h
Κατανάλωση (μέση) : 5.5lt/100km
Διαστάσεις : 4295x1770x1615mm