5 αστέρια προστέθηκαν στις πολυάριθμες αρετές του Mitsubishi ASX, ένα μόλις χρόνο μετά το επιτυχημένο του λανσάρισμα στην Ευρωπαϊκή αγορά. Το μικρομεσαίο crossover Mitsubishi ASX επιβεβαιώνει την μηχανολογική του τελειότητα με τα αποτελέσματα του Euro NCAP crash test.
Αναλυτικά, οι εντυπωσιακές επιδόσεις του ASX συνοψίζονται ως εξής:
Προστασία ενηλίκων επιβατών: 86 %
Προστασία παιδιών: 78%
Πεζοί: 60 %
Συστήματα υποστήριξης ασφαλείας: 71 %
Το υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας οφείλεται σε ένα ολοκληρωμένο πακέτο μέτρων όπως:
- Βελτιστοποίηση του σχήματος της οκταγωνικής διατομής των εμπρός πλαϊνών δοκών για καλύτερη απορροφητικότητα ενέργειας κρούσης,
- Φέρουσα δομή ‘τριών διαδρομών’ που συνδέει το πίσω τμήμα, την εμπρός πλαϊνή δοκό με την τραβέρσα του ταμπλό και τα κάτω στοιχεία, ώστε να διαχέουν αποτελεσματικά την ενέργεια που απελευθερώνεται σε μία μετωπική σύγκρουση,
- Το εμπρός τμήμα των πλαϊνών δοκών φέρει στοιχείο παραμόρφωσης, που απορροφά την ενέργεια κρούσης εμποδίζοντας τη μετάδοσή της σε όλο το μήκος της δοκού στις χαμηλές ταχύτητες. Αυτό ελαχιστοποιεί τις ζημιές στο αμάξωμα γενικά και μειώνει το κόστος επισκευών,
- Ενισχυμένη δομή αμαξώματος – με συγκολλημένες τις ενισχύσεις των πλαϊνών στοιχείων – άκρως αποτελεσματική στην απορρόφηση ενέργειας σε μετωπικές, οπίσθιες και πλαϊνές συγκρούσεις,
- Η χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής μειώνει το βάρος και αυξάνει την ακαμψία.
Όλα αυτά τα μέτρα (και πολλά ακόμα) συμπληρώνουν τη δομή RISE (“Reinforced Impact Safety Evolution”) της Mitsubishi Motors. Η δομή RISE ενσωματώνει και αλληλοσυνδέει δομικά στοιχεία για ενεργή προστασία των επιβατών σε ένα ατύχημα. Αυτή η σχεδίαση επιτυγχάνει θεαματικές βελτιώσεις στη συμπεριφορά του οχήματος σε συγκρούσεις πολλαπλών κατευθύνσεων, καθώς διαχέει τα φορτία κρούσης των μετωπικών, πλαϊνών και οπίσθιων συγκρούσεων ενώ παράλληλα προσφέρει ελεγχόμενη παραμόρφωση.
Παράλληλα, η πολύ καλή κατάταξη (60%) στην ασφάλεια των πεζών απορρέει από την εφαρμογή και άλλων μέτρων, όπως:
- Σχεδίαση καπό με διπλό εξόγκωμα (δημιουργία μιας ζώνης υποχώρησης κατά την επαφή με πεζούς),
- Ανοικτή δομή έδρασης παρμπρίζ,
- Πλαστικά εμπρός φτερά,
- Εμπρός προφυλακτήρας που απορροφά την ενέργεια (περιορισμός τραυματισμού ποδιών).
Επιπλέον, χάρη στην ολοκληρωμένη αρχιτεκτονική των ηλεκτρονικών συστημάτων της πλατφόρμας “Project Global” – το ASX προσφέρει επίσης όλη τη γκάμα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως (διαθεσιμότητα ανάλογα με το μοντέλο και την αγορά):
Active Stability Control,
Traction Control,
Hill Start Assist system,
ABS,
Electronic Brake Distribution,
Brake Assist,
Emergency Stop signal System (Σύστημα Προειδοποίησης Φρεναρίσματος Ανάγκης)
Μέχρι 7 αερόσακους (συμπερ. αερόσακου γονάτου οδηγού) κλπ,…
Αναλυτικά, οι εντυπωσιακές επιδόσεις του ASX συνοψίζονται ως εξής:
Προστασία ενηλίκων επιβατών: 86 %
Προστασία παιδιών: 78%
Πεζοί: 60 %
Συστήματα υποστήριξης ασφαλείας: 71 %
Το υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας οφείλεται σε ένα ολοκληρωμένο πακέτο μέτρων όπως:
- Βελτιστοποίηση του σχήματος της οκταγωνικής διατομής των εμπρός πλαϊνών δοκών για καλύτερη απορροφητικότητα ενέργειας κρούσης,
- Φέρουσα δομή ‘τριών διαδρομών’ που συνδέει το πίσω τμήμα, την εμπρός πλαϊνή δοκό με την τραβέρσα του ταμπλό και τα κάτω στοιχεία, ώστε να διαχέουν αποτελεσματικά την ενέργεια που απελευθερώνεται σε μία μετωπική σύγκρουση,
- Το εμπρός τμήμα των πλαϊνών δοκών φέρει στοιχείο παραμόρφωσης, που απορροφά την ενέργεια κρούσης εμποδίζοντας τη μετάδοσή της σε όλο το μήκος της δοκού στις χαμηλές ταχύτητες. Αυτό ελαχιστοποιεί τις ζημιές στο αμάξωμα γενικά και μειώνει το κόστος επισκευών,
- Ενισχυμένη δομή αμαξώματος – με συγκολλημένες τις ενισχύσεις των πλαϊνών στοιχείων – άκρως αποτελεσματική στην απορρόφηση ενέργειας σε μετωπικές, οπίσθιες και πλαϊνές συγκρούσεις,
- Η χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής μειώνει το βάρος και αυξάνει την ακαμψία.
Όλα αυτά τα μέτρα (και πολλά ακόμα) συμπληρώνουν τη δομή RISE (“Reinforced Impact Safety Evolution”) της Mitsubishi Motors. Η δομή RISE ενσωματώνει και αλληλοσυνδέει δομικά στοιχεία για ενεργή προστασία των επιβατών σε ένα ατύχημα. Αυτή η σχεδίαση επιτυγχάνει θεαματικές βελτιώσεις στη συμπεριφορά του οχήματος σε συγκρούσεις πολλαπλών κατευθύνσεων, καθώς διαχέει τα φορτία κρούσης των μετωπικών, πλαϊνών και οπίσθιων συγκρούσεων ενώ παράλληλα προσφέρει ελεγχόμενη παραμόρφωση.
Παράλληλα, η πολύ καλή κατάταξη (60%) στην ασφάλεια των πεζών απορρέει από την εφαρμογή και άλλων μέτρων, όπως:
- Σχεδίαση καπό με διπλό εξόγκωμα (δημιουργία μιας ζώνης υποχώρησης κατά την επαφή με πεζούς),
- Ανοικτή δομή έδρασης παρμπρίζ,
- Πλαστικά εμπρός φτερά,
- Εμπρός προφυλακτήρας που απορροφά την ενέργεια (περιορισμός τραυματισμού ποδιών).
Επιπλέον, χάρη στην ολοκληρωμένη αρχιτεκτονική των ηλεκτρονικών συστημάτων της πλατφόρμας “Project Global” – το ASX προσφέρει επίσης όλη τη γκάμα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως (διαθεσιμότητα ανάλογα με το μοντέλο και την αγορά):
Active Stability Control,
Traction Control,
Hill Start Assist system,
ABS,
Electronic Brake Distribution,
Brake Assist,
Emergency Stop signal System (Σύστημα Προειδοποίησης Φρεναρίσματος Ανάγκης)
Μέχρι 7 αερόσακους (συμπερ. αερόσακου γονάτου οδηγού) κλπ,…